statystyki

NIK: W sprawie JPK W latach 2016–2017 można było zrobić więcej

autor: Mariusz Szulc29.08.2019, 07:00; Aktualizacja: 29.08.2019, 07:25
NIK przedstawiła też trzy rekomendacje. Po pierwsze, KAS powinna niezwłocznie przygotować oraz wdrożyć zlecone w sierpniu 2018 r. narzędzie informatyczne pozwalające na dostęp do struktur JPK na żądanie drogą elektroniczną.

NIK przedstawiła też trzy rekomendacje. Po pierwsze, KAS powinna niezwłocznie przygotować oraz wdrożyć zlecone w sierpniu 2018 r. narzędzie informatyczne pozwalające na dostęp do struktur JPK na żądanie drogą elektroniczną.źródło: ShutterStock

W latach 2016–2017 fiskus niewystarczająco korzystał z możliwości, jakie dało mu wdrożenie jednolitego pliku kontrolnego. Natomiast tam, gdzie się na to decydował, efekty były bardzo dobre.

To najważniejsze wnioski z opublikowanego wczoraj raportu Najwyższej Izby Kontroli w sprawie wykorzystania JPK w postępowaniach i kontrolach podatkowych. Kontrola dotyczyła okresu od lipca 2016 r. (gdy obowiązek składania plików kontrolnych objął największe firmy) do końca pierwszej połowy 2018 r. (gdy JPK_VAT przesyłali już co miesiąc wszyscy przedsiębiorcy, natomiast pozostałych struktur JPK fiskus mógł żądać tylko od największych firm).

Beczka miodu

Zdaniem NIK niewątpliwie wprowadzenie JPK i jego wykorzystywanie przyczyniło się do skrócenia czasu prowadzenia kontroli i postępowań podatkowych. Działania Krajowej Administracji Skarbowej zaczęły też być bardziej efektywne, przynosiły lepsze efekty finansowe.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane