statystyki

Każdy może być pilotem, ale nie zawsze na koszt budżetu

autor: Mariusz Szulc05.11.2018, 19:00
W interpretacji z 29 grudnia 2017 r. dyrektor KIS dodał, że jego wykładnia byłaby inna, gdyby przedsiębiorca zajmował się np. transportem samolotowym towarów albo planował świadczenie usługi pilotażu.

W interpretacji z 29 grudnia 2017 r. dyrektor KIS dodał, że jego wykładnia byłaby inna, gdyby przedsiębiorca zajmował się np. transportem samolotowym towarów albo planował świadczenie usługi pilotażu.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorca nie odliczy od przychodu wydatków na licencję pilota, jeśli nie będzie to związane z profilem jego działalności gospodarczej – potwierdził po raz kolejny dyrektor KIS.

Chodziło o wspólnika spółki jawnej, zajmującej się od 25 lat czyszczeniem i renowacją sieci kanalizacyjnych. Wcześniejsza, podobna interpretacja dotyczyła wspólników spółki komandytowej, handlującej częściami motoryzacyjnymi (z 29 grudnia 2017 r., nr 0114-KDIP3-1.4011.386.2017.1.KS).

W obu przypadkach przedsiębiorcy przekonywali, że licencja pilota jest im potrzebna w biznesie, bo spędzają wiele godzin w podróżach służbowych. Chcąc zaoszczędzić na czasie, wzięli więc w leasing samoloty. Nie chcieli jednak płacić profesjonalnym pilotom, bo znacznie taniej jest samemu prowadzić maszyny. Tłumaczyli, że dzięki temu firma oszczędza, a podróże do klientów przekładają się na firmowe przychody.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane