statystyki

Każdy może być pilotem, ale nie zawsze na koszt budżetu

autor: Mariusz Szulc05.11.2018, 19:00
W interpretacji z 29 grudnia 2017 r. dyrektor KIS dodał, że jego wykładnia byłaby inna, gdyby przedsiębiorca zajmował się np. transportem samolotowym towarów albo planował świadczenie usługi pilotażu.

W interpretacji z 29 grudnia 2017 r. dyrektor KIS dodał, że jego wykładnia byłaby inna, gdyby przedsiębiorca zajmował się np. transportem samolotowym towarów albo planował świadczenie usługi pilotażu.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorca nie odliczy od przychodu wydatków na licencję pilota, jeśli nie będzie to związane z profilem jego działalności gospodarczej – potwierdził po raz kolejny dyrektor KIS.

Chodziło o wspólnika spółki jawnej, zajmującej się od 25 lat czyszczeniem i renowacją sieci kanalizacyjnych. Wcześniejsza, podobna interpretacja dotyczyła wspólników spółki komandytowej, handlującej częściami motoryzacyjnymi (z 29 grudnia 2017 r., nr 0114-KDIP3-1.4011.386.2017.1.KS).

W obu przypadkach przedsiębiorcy przekonywali, że licencja pilota jest im potrzebna w biznesie, bo spędzają wiele godzin w podróżach służbowych. Chcąc zaoszczędzić na czasie, wzięli więc w leasing samoloty. Nie chcieli jednak płacić profesjonalnym pilotom, bo znacznie taniej jest samemu prowadzić maszyny. Tłumaczyli, że dzięki temu firma oszczędza, a podróże do klientów przekładają się na firmowe przychody.


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane