statystyki

Poradnia rachunkowa z dnia 11 grudnia 2017

autor: Marcin Nagórek, Karolina Pawlak11.12.2017, 09:30; Aktualizacja: 11.12.2017, 09:34
Poradnia rachunkowa z dnia 11 grudnia 2017

Poradnia rachunkowa z dnia 11 grudnia 2017źródło: ShutterStock

Co powinno zawierać sprawozdanie likwidacyjne spółki? Odpowiadamy na najważniejsze pytania z zakresu rachunkowości.

●Na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników będzie podjęta uchwała o zatwierdzeniu sprawozdania oraz o podziale pozostałego majątku. Sprawozdanie likwidacyjne ma być sporządzone na dzień poprzedzający podział majątku. Powinno ono zawierać głównie dwie pozycje: kapitał oraz środki pieniężne. U nas z kolei poza tymi pozycjami w bilansie są jeszcze:

a) należności krótkoterminowe z tytułu podatku naliczonego – wystąpiliśmy o zwrot VAT w terminie 25 dni, zwrot otrzymamy w tym terminie;

b) rezerwy krótkoterminowe z tytułu opłat sądowych: 917,10 zł – z informacji, jakie uzyskaliśmy w sądzie, opłaty sądowe i wpis to kwota 400 zł, a więc pozostanie jeszcze kwota 517,10 zł.

1) Czy w bilansie likwidacyjnym poza kapitałem i środkami pieniężnymi mogą wystąpić inne pozycje (rezerwy na zobowiązania, należności z tytułu VAT)?

2) Czy może prawidłowe byłoby rozwiązanie utworzonej rezerwy (917,10 zł)?

3) Jak wygląda podatkowe rozliczenie podzielonego majątku, jeśli bank naliczy jeszcze opłaty bankowe?

4) Czy można podzielić majątek na raty?


Pozostało jeszcze 90% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane