ROZLICZENIA
Ponad 1,7 mln razy podatnicy rozmawiali z urzędnikami infolinii w 2016 r. To o ponad 90 tys. razy mniej niż rok wcześniej – wynika z informacji z działalności biur Krajowej Informacji Podatkowej w 2016 r.
Dzwoniący najczęściej pytali o VAT (42,7 proc. pytań), PIT (28,3proc.) i rozliczenia roczne osób fizycznych (10,9 proc.). Zdarzały się też pytania o CIT (6,4 proc.) podatek od czynności cywilnoprawnych oraz od spadków i darowizn (6,3 proc.).
O pomoc w wypełnianiu elektronicznych deklaracji pytano ponad 80 tys. razy.
Pracownicy biur KIP, którzy udzielają informacji telefonicznych, mają też możliwość wysłania do dzwoniących podatników maili z linkami do materiałów merytorycznych. W 2016 r. zrobili tak łącznie w 9471 przypadkach.
Od 10 marca 2016 r. do 28 kwietnia 2016 r. pracownicy KIP, jak w poprzednich latach, odpowiadali też na pytania dotyczące rocznych rozliczeń osób fizycznych zadawane w serwisie www.szybkipit.pl. W tym okresie udzielono 5605 odpowiedzi.
Dodatkowo od 14 listopada 2016 r. pytania można także przesyłać mailem za pomocą Portalu Podatkowego. Do końca 2016 r. w ten sposób wpłynęły 324 pytania, z czego udzielono odpowiedzi na 321 z nich.
Od 1 marca 2017 r. nie istnieje już ani KIP, ani Centrum Informacji Służby Celnej. Informacji udziela natomiast Krajowa Informacja Skarbowa. Podatnicy mogą dzwonić pod numery: 801 055 055 lub 22 330 03 30. ⒸⓅ