Podmioty usługowo prowadzące księgi będą musiały informować generalnego inspektora informacji finansowej o podejrzanych transakcjach swoich klientów. Taką zmianę zakłada projekt zmian w ustawie o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu.

Nowe przepisy zobowiążą biura rachunkowe do bieżącej analizy przeprowadzanych przez klientów transakcji. Wyniki tej analizy muszą być dokumentowane na piśmie lub w formie elektronicznej.

Ponadto będzie konieczna rejestracja każdej transakcji, której okoliczności będą wskazywać, że wartości majątkowe mogą pochodzić z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł lub mogą mieć związek z finansowaniem terroryzmu. Zebrana dokumentacja m.in.: rejestry, informacje dotyczące podejrzanych transakcji oraz wyniki analiz będą musiały być przechowywane przez pięć lat. Termin ten będzie liczony od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym transakcje zostały zarejestrowane.

Opisane przepisy ustawy miałyby wejść w życie 14 dni od jej ogłoszenia.