statystyki

Wyższy podatek handlowy dla największych sieci

autor: Marek Chądzyński24.05.2016, 07:46; Aktualizacja: 24.05.2016, 08:45
To, że nowa danina będzie zaliczana do kosztów uzyskania w CIT, ma premiować tych sprzedawców, którzy płacą w Polsce podatek dochodowy

To, że nowa danina będzie zaliczana do kosztów uzyskania w CIT, ma premiować tych sprzedawców, którzy płacą w Polsce podatek dochodowyźródło: ShutterStock

Dwie stawki, wysoka kwota wolna i zaliczanie podatku do kosztów uzyskania przychodów w CIT – to najważniejsze założenia projektu ustawy. Resort finansów wczoraj przesłał projekt do Stałego Komitetu Rady Ministrów.

Reklama


 Wiceminister Wiesław Janczyk zdradza, że komitet może się zająć nim jeszcze w tym tygodniu na specjalnie zwołanym posiedzeniu.

To, że nowa danina będzie zaliczana do kosztów uzyskania w CIT, ma premiować tych sprzedawców, którzy płacą w Polsce podatek dochodowy. Resort zdecydował się też na zaproponowanie dwóch stawek podatku handlowego, czym ryzykuje zwarcie z Komisją Europejską. Niższa – 0,8 proc. – będzie naliczania od obrotów przekraczających 17 mln zł miesięcznie, ale nie wyższych niż 170 mln zł. Obroty powyżej 170 mln zł będą opodatkowane stawką 1,4 proc. Oznacza to, że najwyższy podatek zapłacą największe sieci, których roczne obroty przekraczają 2 mld zł. To głównie sieci z kapitałem zagranicznym, stąd duże prawdopodobieństwo zgłoszenia przez KE zarzutów o nierównym traktowaniu podmiotów. Zainteresowani już zapowiadali, że będą protestować.


Pozostało jeszcze 51% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama