Sklepy, które po 31 grudnia br. nadal chcą sprzedawać towary z możliwością odzyskania przez podróżnego VAT od zakupów, muszą się zarejestrować w elektronicznym systemie – przypomniało Ministerstwo Finansów. Do tej pory zrobiło tak 350 przedsiębiorców.

Rejestracja umożliwi sklepom wystawianie elektronicznych dokumentów Tax Free, które od 2022 r. będą już obowiązkowe. Nie będzie możliwy papierowy obieg dokumentów, jak jest to obecnie.
Chcąc się zarejestrować, należy wejść na Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC), gdzie krok po kroku przedsiębiorca zostanie poprowadzony przez proces rejestracji. W jego trakcie nastąpi weryfikacja, czy przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT i czy ma co najmniej jedną kasę rejestrującą online. Są to warunki niezbędne do tego, by od początku 2022 r. sprzedawać towary w systemie Tax Free – podkreśla resort.
Przypomnijmy, że Tax Free umożliwia uzyskanie zwrotu VAT przez podróżnego, który nie ma stałego miejsca zamieszkania w Unii Europejskiej i który:
  • kupił w Polsce towary o wartości powyżej 200 zł,
  • otrzymał paragon z kasy rejestrującej i dokument Tax Free,
  • wywiózł towar w stanie nienaruszonym poza UE i uzyskał potwierdzenie tego przez funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej.