statystyki

Naprawy gwarancyjne: Serwis nie jest częścią świadczenia złożonego

autor: Justyna Podlaszewska04.03.2015, 07:54; Aktualizacja: 04.03.2015, 08:23
Podatki

Według sądu organ podatkowy słusznie zwrócił uwagę na to, że serwis gwarancyjny jest świadczony już po dostarczeniu i zainstalowaniu sprzętu oraz po przeszkoleniu pracownikówźródło: ShutterStock

Gdyby uznać naprawy gwarancyjne za świadczenie ściśle związane z dostawą sprzętu lub za świadczenie pomocnicze, to mogłoby to prowadzić do naruszenia zasady konkurencji – uznał NSA.

Sprawa dotyczyła spółki z siedzibą w Austrii, ale zarejestrowanej dla celów VAT w Polsce. Zajmuje się ona dostawą systemów kontroli dostępu. W celu realizacji jednego z projektów spółka zawarła umowę z polskim podwykonawcą. Sprecyzowano w niej, jaka część całkowitego wynagrodzenia dotyczy poszczególnych elementów transakcji: sprzętu, oprogramowania, instalacji i szkolenia oraz serwisu gwarancyjnego. W związku z tym podwykonawca wyodrębnił wszystkie je na fakturze, w tym także bieżącą konserwację oraz kwartalne przeglądy.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane