Spółka wynajmująca lokale w centrum handlowym musiała przed 2022 r. stosować kosztowy limit w odniesieniu do usług reklamowych nabywanych od podmiotu powiązanego, jeżeli nie były one bezpośrednio związane z najmem – orzekł NSA.
Chodziło o spółkę zarządzającą centrami handlowymi. Spółka wynajmuje powierzchnię handlową, a zarazem podejmuje różnego rodzaju działania reklamowe i promocyjne, takie jak: konkursy i loterie promocyjne, imprezy sportowe. Zasadniczym ich celem jest zwiększenie sprzedaży w sklepach na terenie centrum.
Za te działania spółka pobiera od najemców, w ramach czynszu za najem, opłatę promocyjną. Organizację działań promocyjnych zleca swojemu podmiotowi powiązanemu, wyspecjalizowanemu w świadczeniu usług reklamowych i promocyjnych.
Pozostało
86%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama