Ministerstwo Rozwoju i Technologii uruchomiło infolinię dla obywateli i przedsiębiorców dotyczącą Polskiego Ładu, dzięki czemu mogą oni rozwiać swoje wątpliwości dotyczące zmian. Podatnicy mogą też liczyć na internetowe spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Finansów i wyjaśnienia publikowane na stronie tego resortu.
Ministerstwo Rozwoju i Technologii uruchomiło infolinię dla obywateli i przedsiębiorców dotyczącą Polskiego Ładu, dzięki czemu mogą oni rozwiać swoje wątpliwości dotyczące zmian. Podatnicy mogą też liczyć na internetowe spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Finansów i wyjaśnienia publikowane na stronie tego resortu.
Przypomnijmy, że Polski Ład to nowelizacja głównie ustaw podatkowych (Dz.U. z 2021 r. poz. 2105). Wprowadza kilkadziesiąt zmian, w tym m.in. podwyższenie kwoty wolnej od PIT do 30 tys. zł, podniesienie progu skali podatkowej do 120 tys. zł, brak możliwości odliczenia składki zdrowotnej od podatku.
Większość z uchwalonych zmian wejdzie w życie 1 stycznia 2022 r. Co więcej, parlament uchwalił już trzy ustawy, które nowelizują niektóre przepisy Polskiego Ładu. Pisaliśmy o tym m.in. w artykule „Poprawki do Polskiego Ładu uchwalone”.
To potęguje pytania i wątpliwości o to, jak interpretować nowe przepisy. Przedsiębiorcy i księgowi mogą je rozstrzygnąć, dzwoniąc pod numer 22 765 64 64 od poniedziałku do piątku w godz. 8–16. O uruchomieniu specjalnej infolinii poinformowała wiceminister rozwoju i technologii Olga Semeniuk podczas wczorajszej konferencji prasowej.
Po wybraniu tematu dotyczącego spraw podatkowych (nr 1), telefonujący zostaną przekierowani do zespołu konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej, obsługującego pytania związane z podatkową częścią Polskiego Ładu.
Olga Semeniuk dodała, że infolinia jest częścią Multikanałowego Centrum Informacji ,,Polski Ład”, które już wkrótce ma oferować inne formy wsparcia, takie jak: dostępny 24 godziny na dobę wirtualny asystent, rozmowa z konsultantem na live czacie oraz helpdesk.
Z kolei wiceminister finansów Jan Sarnowski poinformował o akcji informacyjnej i webinariach organizowanych przez resort finansów. Wyjaśnił, że wiele tego typu spotkań już się odbyło, ale planowanych jest pięć kolejnych. Dwa z nich mają się odbyć 28 i 29 grudnia, natomiast kolejne trzy w styczniu i lutym 2022 r.
Wiceminister Sarnowski zapewnił, że jeżeli będzie zapotrzebowanie na takie wirtualne spotkania z przedsiębiorcami i księgowymi, to będzie ich więcej.
Przedstawiciele MF poinformowali też, że działa już nowa strona internetowa: wiecejwportfelach.gov.pl. Można się na niej dowiedzieć, jakie zmiany dotyczą danego podatnika (pracownika, przedsiębiorcę, seniora, osoby z dużej rodziny) oraz sprawdzić, ile po zmianach będzie wynosiło wynagrodzenie netto, czyli na rękę.
Na stronie zamieszczone są też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Sekcja ta ma być stale rozbudowywana. ©℗
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama