statystyki

Brak wynagrodzenia nie znaczy, że nie było transakcji

autor: Elżbieta Delert16.06.2014, 07:30; Aktualizacja: 16.06.2014, 08:39
umowa-zgoda

Umowaźródło: ShutterStock

Nawet jeśli kontrahent nie zapłacił za usługę, nie można uznać, że jej nie przyjął i że tym samym w ogóle nie doszło do jej wykonania – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Sprawa dotyczyła podatniczki, która postanowiła skorygować deklaracje VAT i nie uwzględniać w nich faktur wystawionych wcześniej za usługi prawnicze wykonane na rzecz spółki z siedzibą na Cyprze. Kobieta stwierdziła, że skoro nie dostała zapłaty, to nie doszło do wykonania usług. Słowem wystawione wcześniej faktury są bezskuteczne i nie wywołują żadnych skutków prawnych.


Pozostało 71% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane