Resort finansów powinien zaproponować kompleksowe rozwiązania dotyczące przeniesienia rozliczeń VAT z jednostek budżetowych do samorządów - mówi Michał Borowski, doradca podatkowy, menedżer zespołu ds. VAT w kancelarii Ożóg i Wspólnicy.
Dopóki jednostki budżetowe nie zostaną wyrejestrowane jako podatnicy VAT, to one powinny wystawiać faktury. Później obowiązek ten powinna przejąć gmina. Ważne jest, aby proces ten przebiegał w sposób uporządkowany, czyli najpierw wyrejestrowujemy jednostki, a dopiero potem faktury zaczyna wystawiać gmina. Ważne też, aby kontrahenci od tego momentu również wystawiali faktury na gminę, a nie na jednostki budżetowe.
Pozostało
91%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama