statystyki

Kiedy obiad z klientem jest kosztem uzyskania przychodów firmy

autor: Łukasz Zalewski24.07.2013, 07:18; Aktualizacja: 24.07.2013, 08:25
Restauracja

Restauracjaźródło: ShutterStock

Przedsiębiorca może potrącić wydatki na poczęstunek dla kontrahenta w siedzibie spółki.

Wydatki gastronomiczne firm, np. na poczęstunek w siedzibie lub na obiad w restauracji, budzą – jeśli chodzi o sposób ich ujęcia i rozliczenia – kontrowersje. Podstawowy problem polega na rozstrzygnięciu, czy należy je zaliczać do kosztów reklamy, o które zgodnie z przepisami można pomniejszyć przychody, czy też do kosztów reprezentacji, które nie mogą być potrącane.


Pozostało jeszcze 95% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • jan(2013-07-25 15:01) Zgłoś naruszenie 00

    No, ja bym proponował taki obiad z klientem zaplanować z co najmniej kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, określić dokładnie dania i ich wartość, a także kolejność jedzenia i inne szczegóły związane z tym obiadem, opisać wszystko dokładnie we wniosku do Izby Skarbowej o wydanie wiążącej interpretacji, zadać kilka szczegółowych pytań o konsekwencje w podatku VAT, CIT, PIT, czy może jeszcze PCC, później ewentualnie na wezwanie Izby uzupełnić wniosek o dodatkowe informacje (a więc dobrze byłoby ten obiad zaplanować z dużo większym wyprzedzeniem, niż 3 m-ce), wnieść stosowną opłatę i już zaraz po otrzymaniu interpretacji możemy śmiało zasiąść do stołu, oczywiście pod warunkiem, że wszystko odbędzie się tak, jak to zaplanowaliśmy. Mamy przecież to "dobrodziejstwo", jakim są indywidualne interpretacje, no nie?...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane