Krajowa Informacja Podatkowa nie jest upoważniona do odpowiadania na pytania drogą elektroniczną, tylko telefonicznie.
Krajowa Informacja Podatkowa nie jest upoważniona do odpowiadania na pytania drogą elektroniczną, tylko telefonicznie.
Nasz czytelnik chciał uzyskać odpowiedź na pytanie od Krajowej Informacji Podatkowej (KIP) drogą elektroniczną. W tym celu wysłał zapytanie e-mailem.
– Po trzech miesiącach KIP przysłała pismo, że nie ma uprawnień do wysyłania e-maili do podatników i zachęcał do zadania pytania telefonicznie – stwierdza nasz czytelnik. Jakich argumentów używa KIP?
Otóż powołuje się na rozporządzenie ministra finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. nr 112, poz. 770 z późn. zm.). Na jego podstawie dyrektorzy izb skarbowych w: Bydgoszczy, Katowicach, Poznaniu i Warszawie, mogą wydawać w imieniu ministra finansów interpretacje indywidualne. Na pisemny wniosek zainteresowanego wydawane są w jego indywidualnej sprawie pisemne interpretacje przepisów prawa podatkowego (interpretacje indywidualne). Jak podkreśla KIP, upoważnienie do wydawania w imieniu ministra finansów interpretacji indywidualnych nie obejmuje swoim zakresem udzielania informacji drogą elektroniczną. Jednocześnie KIP zastrzega, że o wydaniu interpretacji ogólnej decyduje minister finansów, a nie podatnik.
W związku z tym w piśmie do podatnika zasugerowano, aby ten w celu uzyskania szybkiej ogólnej odpowiedzi na pytanie podatkowe zadzwonił do informacji z telefonu stacjonarnego pod numer 0801 055 055 lub komórkowego (22) 330 03 30.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama