Ze względu na wejście w życie nowych przepisów RODO zmieniliśmy sposób
logowania do produktu i sklepu internetowego, w taki sposób aby chronić dane
osobowe zgodnie z najwyższymi standardami.
Prosimy o zmianę dotychczasowego loginu na taki, który będzie adresem
e-mail.
Jeżeli w ciągu roku podatek od nieruchomości zostanie zmniejszony za cały rok obrotowy, firma musi skorygować odpisy w koszty od początku roku.
Spółki, które w działalności wykorzystują grunty i budynki, muszą pamiętać o obowiązkach związanych z podatkiem od nieruchomości. Firmy te składają deklarację na podatek od nieruchomości za dany rok do 15 stycznia. W księgach rachunkowych będzie on ujęty jako rozliczenie międzyokresowe kosztów. Odpisów w koszty dokonuje się równolegle do momentu zapłaty podatku, czyli, do 15 dnia każdego miesiąca.
Może się jednak zdarzyć, że w ciągu roku firma dostanie decyzję zmniejszającą podatek za cały rok obrotowy. Matylda Bogusz-Kucharska, ekspert z Mazars & Guerard Polska, radzi, aby w takiej sytuacji wyksięgować pierwotną wartość podatku od nieruchomości z rozliczeń międzyokresowych, a następnie zaksięgować nową obniżoną wartość. W miesiącu otrzymania decyzji wystornować również trzeba zapisy miesięcznych odpisów w koszty za wcześniejsze miesiące i zaksięgować nową wartość odpisu.
AGNIESZKA POKOJSKA
Źródło:
GP
Zapisz się na newsletter
Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji
kliknij tutaj.
Potwierdź zapis
Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.