Potrzebne są zmiany w podatku Belki

27.03.2009, 03:00; Aktualizacja: 30.03.2009, 14:56

W dobie kryzysu finansowego podatnicy ponoszą duże straty na inwestycjach kapitałowych. Eksperci twiedzą, że warto rozważyć choćby czasowe zniesienie podatku Belki. Proponują również wprowadzenie wstecznego rozliczania strat przez podatników.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (25)

  • Tylko jakim kosztem(2009-03-31 00:39) Zgłoś naruszenie 00

    To co napisałeś w komentarzu 24 ma ręcei nogi . Ale czas zajrzeć do materiałów żródłowych by nie pisać głupot z p.23. Takie bajeczki lansuje propaganda nawróconych i oświeconych po 90-tym roku.A rząd broniąc koryta bawi się w rozdawnictwo . Ale za to jesteśmy ewropejczykami -no nie?

    Odpowiedz
  • kalmar(2009-03-27 06:55) Zgłoś naruszenie 00

    Wiele osób głosowało na PO traktując powaznie deklaracje Tuska o likwidacji podatku Belki (zapewnienia w 100% jeśli chodzi o oszczędności) oraz o 3 x 15.
    Te obietnice to był piękny kwiat, ale - jak by zaśpiewała Mamma Roma - wyrosły na *******

    Odpowiedz
  • Ted(2009-03-27 11:05) Zgłoś naruszenie 00

    Wprowadzając podatek Belki jako tymczasowy nie podano w ustawie daty do kiedy ma ma obowiazywać. Mówiac o tymczasowości podatku politycy świadomie oklamywali spoleczeństwo.

    Odpowiedz
  • Ted(2009-03-27 10:59) Zgłoś naruszenie 00

    Najwyższy czas go zlikwidować>Mial to byc podatek przejściowy dla zalatania dziury Bauca.

    Odpowiedz
  • tik(2009-03-27 10:16) Zgłoś naruszenie 00

    Dlatego wreszcie zacznijcie przy wyborach myśleć! Porozumienie Wrocławskie i jednomandatowe okręgi wyborcze to jest to! Precz z wszystkimi PO, PiS, SLD, PSL, LID. Zacznijmy wreszcie walczyć z dennym partyjniactwem, nie mającym nic wspólnego z demokracją.

    Odpowiedz
  • podatek belki(2009-03-27 09:28) Zgłoś naruszenie 00

    Do 5 Lotar , wg ciebie wszyscy muszą być nędzarzami . Wtedy będzie sprawiedliwie ??.
    Dlaczego chcesz równać do dołu , a nie masz aspiracji ,żeby do czegoś dojść.
    Tu chodzi o podatek od straty .Lokata ,daje oprocentowanie niższe niż inflacja , co już generuje statę i od tego trzeba jeszcze zapłacić podatek.
    Nie pojmujesz to tego ?? Chyba nie jesteś taki tępy.A jeżeli tak, to nie dziwię się że nie masz oszczędnoąci.
    Jeżeli ktoś ma niewielkie oszczędności , jako zabezpieczenie przed utratą pracy , chorobą itp, to dlaczego w majestacie prawa jest pozbawiany tych drobnych oszczędności ?.
    Dzisiaj ludzie są namawiani ,ażeby odkładali sami jako uzupełnienie na przyszłych emerytur. W tej sytuacji jaki tio ma sens.
    Najlepiej przepić.
    Pamiętaj rownież o ty ,że jeśli banki nie będą miały kapitału z lokat , to ty nie dostaniesz kredytu.

    Odpowiedz
  • Lotar(2009-03-27 09:09) Zgłoś naruszenie 00

    Ludzie zastanówcie się-ten co ma odkłada i lokuje na giełdzie-jak zarobi to płaci podatek.Jest to sprawiedliwe i tak być powinno.Zniesienie tego podatku tylko preferowałoby bogatych.BIEDNY nie GRA na GIEŁDZIE i NIE ODKŁADA w BANKU!

    Odpowiedz
  • anty-bolszewik(2009-03-30 11:26) Zgłoś naruszenie 00

    Problemem budżetu państwa nie są małe wpływy z podatków ale idiotyczne wydatki z tego budżetu, liczba urzędasów ciągle rośnie, kancelarie prezydenta i premiera wydaja coraz więcej, wszystkie instytucje państwowe niezależnie pd tego czy są niezbędne czy zbędne powiększają wydatki. Jeśli tego wariactwa ktoś nie zatrzyma to źle sie skończy.

    Odpowiedz
  • podatek belki(2009-03-27 07:58) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się z nr 3 .
    Jedna wielka kompromitacja i żenada .
    Dla najbogatszych, zniesienie progu podatkowego 40%. ,
    dla krzykaczy górników, mundurowych , kleru ,jak największe przywileje , dla koalicjanta KRUS.
    Reszcie , czytaj motłochowi , ciemnmu ludowi, dokręcić śrubę .
    Ktoś musi zapracować na tą bandę. Nawet jeżeli po wielu latach pracy i wyrzeczeń ,ma jakieś niewielkie oszczędności na tzw " czarną godzinę " , to z rozpaczą patrzy, jak one topnieją z powody inflacji , a jeszcze musi zapłacić bandycki podatek belki.
    Podatek belki , był przecież , sztandarowym hasłem PO i PSL.
    Ale podobno budżetu na to nie stać.

    Odpowiedz
  • anty-bolszewik(2009-03-30 11:18) Zgłoś naruszenie 00

    Najlepiej i najsprawiedliwiej by było gdyby wszyscy byli biedni i płacili jednakowy podatek, wszyscy mieliby takie same m do mieszkania takie same urlopy w ośrodkach państwowych z kaowcem organizującym wypoczynek, wszyscy mieliby takie same najlepiej drelichowe w kolorze granatowym ubrania, wszyscy dostawaliby takie same przydziały żywności na kartki te same ilości paliwa do takich samych samochodów które psułyby się dokładnie tak samo, nikt niczego nikomy by nie zazdrościł, nikt nie musiałby wysilać się w pracy, każdy mógłby tyle samo ukraść w ciągu jednego dnia, każdy oglądałby taką samą telewizję na jednym no może dwóch kanałach, słuchłby tego samego programu radiowego, czytał by jedną ale słuszną gazetę i td itp.
    Ale to już było i wcale dobrze nie smakowało, dlatego powstała solidarność dlatego zostało to co prawda z wielkimi bólami zmienione. Teraz należy dążyć do tego aby wszyscy byli bogaci i nie czekajmy na jałmużnę tylko do roboty każdy powinien sam zadbać o siebie ma szansę.

    Odpowiedz
  • do komentarza 3-jeszcze bardziej aktualne(2009-03-27 07:15) Zgłoś naruszenie 00

    "SZANOWNI PAŃSTWO PILNUJCIE SWOICH PORTFELI.." ,były to wypowiedzi pana TUSKA,o ironio losu POdczas kampani wyborczej w TV aby przygadać Kaczyńskim,.
    1)-PO-prąd-40% w górę bo za dwa atomy w cząst. CO2 też należy zapłacić-frajerzy, taka rozrzutność !2)COgrzewanie w górę bo macie elektrofiltry i dlatego emitujecie limity CO2 a Ci co dymia z kominów w domkach jednorodzinnych tego już nie robią!
    3)-PO-gaz-30% w górę,
    4)-PO-dolar i inne waluty w górę5)-PO-woda-w górę, CO też -jeszcze nie wiadomo ile bo macie elektrofiltry a więc powinniscie płacić za CO2.6)-PO-kredyty-w górę, 7)-PO-bilety-w górę, 8)-PO-czynsze w górę 9)-PO-wywóz śmieci, bajki o segregacji smieci -już zapomniane
    10)-PO-materiały budowlane -średnio 15% w górę .PO-koniec latania LOTem -kupno samolotów dla Rządu -koniec taniego państwa.
    10)-PO -podwyżki płaca dla ministrów i Posłów-koniec taniego państwa
    11)-PO -nie obniżanie dla pospólstwa podatku do 15 % -brak środków -ale na liniowy dla Prezesów będą środki.
    12)-PO- żywnoś

    Odpowiedz
  • kalmar(2009-03-27 07:05) Zgłoś naruszenie 00

    Dotyczy komentarza powyżej. Co za delikatność moderatora tekstów! Wyraz na g... został "wygwiazdkowany", natomiast najbardziej personalnie obraźliwe teksty oraz bełkoty rasistowskie ukazują się bezprolematycznie.

    Odpowiedz
  • Tad(2009-03-27 19:07) Zgłoś naruszenie 00

    Wybieraliście PO to macie dalej podatek Belki. PiS chciał znieść go. Od tych podadków to głowa boli, Raz zapłaciłeś i jesze raz musisz płacić, To skandal , Jesli PO go nie zniesie to powinniśmy wiedzieć jak głosować . Zostaliśmy oszukani przez PO

    Odpowiedz
  • Chcą DEPOZYTÓW a okradają PEPOZYTARIUSZY!!!(2009-03-27 11:23) Zgłoś naruszenie 00

    Co to znaczy zniesienie "CZASOWE", o ile sobie przypominam to Belka wprowadzał ten podatek na rok, a zakończył rządzenie w 2005r - wydaje mi się, że ROK minął.

    Odpowiedz
  • Klemens(2009-03-29 11:56) Zgłoś naruszenie 00

    Nadzwyczaj niesmaczne a nawet niepoważne jest obłożenie "podatkiem Belki" odsetek od obligacji skarbowych,sprzedawanych przez ministra od finansów.

    Odpowiedz
  • STAN(2009-03-27 14:41) Zgłoś naruszenie 00

    ZA DWA LATA WYBORY ZNOWU PAN TUSK POWIE ŻĘ NAPEWNO ZLIKWIDUJE PODATEK BELKI . TAK W KOŁO MACIEJU . JUŻ NIGDY NIE ZAGLOSUJĘ NA PLTFORMĘ ZA JEJ OSZUKANCZĄ POLITYKĘ . BĘDĘ NAMAWIAŁ ZNAJOMYCH ŻEBY ZROBILI TAK SAMO . DUŻO LUDZI JUŻ SIĘ NACIESZYŁO RZĄDAMI PLTFORY I PANEM TUSKIEM

    Odpowiedz
  • Bohdan(2009-03-27 13:18) Zgłoś naruszenie 00

    Do 17. Tak, ja wiem że nie mają siły, ale mam na myśli też i tych dużych inwestorów, bo ich tak samo to dotyczy. A ogólnie uważam że jeśli już, to wpływy z tego podatku powinny być transparentnie (tzn. aby rząd musiał się wykazać publicznie) inwestowane w infrastrukturę służącą rozwojowi (np. drogi).Ja wiem że to marzenia, ale co? pomarzyć nie wolno?:))
    Do 18. Tak. wiem o takich możliwościach, ale jakoś wolę sam inwestować, jak źle zainwestuję i mam straty to przynajmniej wiem dlaczego. I staram się nie powtarzać błędów. (każda nauka kosztuje).

    Odpowiedz
  • Bart(2009-03-27 12:35) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem za zniesieniem lub obniżeniem podatku Belki, ale w tej dyskusji pomijany jest fakt, iż lokata nie jest sposobem na pomnażanie pieniędzy i nigdy nie będzie - lokata chroni tylko przed utratą pieniądza na wartości. Zysk przynoszą inwestycje na rynkach kapitałowych, a te ze względu na cykl koniunkturalny muszą być długofalowe i systematyczne celem osiągnięcia pionowej dywersyfikacji portfela. A tak inwestować można poprzez fundusze parasolowe umożliwiające odroczenie podatku Belki. I wcale nie trzeba inwestować dużych kwot, bo jednorazowo wystarczy kilka tysięcy złotych, a systematycznie już od 200 miesięcznie. Wystarczy się tylko rozejrzeć za takim rozwiązaniem.

    Odpowiedz
  • Shizofremia polityczna !!!!!(2009-03-27 12:28) Zgłoś naruszenie 00

    do Bogdana biedni nie mają siły przebicia i tak zostanie , inaczej z opcjami tutaj się umoczyli bogaci i widzi Pan jak kluby parlamentarne walczą o sponsorów.
    W kampanii wyborczej obiecywano złote góry teraz nikt tego nie pamięta spróbują powtórzyć powtórnie kłamstwa wszak zblizają sie wybory parlamentarne . A tam będą płacić dużą kasę !!!

    Odpowiedz
  • Bohdan(2009-03-27 11:58) Zgłoś naruszenie 00

    11 masz rację, ale o tym pamiętają tylko zwykli ludzie , politycy w takich przypadkach mają amnezję.
    do 5 Lotar , nie pisalbyś głupstw , teraz każdy kto ma trochę oleju w głowie to nawet drobne oszczędności jakoś lokuje, bo po prostu tak trzeba, inaczej inflacja zeżre te drobne prędzej czy później, a na giełdzie też inwestuje wielu drobnych inwestorów, takich jak np. ja i moi znajomi. i dla takich podatek Belki jest bardzo dotkliwy, ponieważ zyski wcale nie są taki jak sobie wyobrażasz niebotyczne, a ostatnie czasy to same straty. I teraz przychodzi moment w którym trzeba sprzedac papiery taniej niż się kupiło, bo do zapłacenia jest podatek Belki za zeszły rok, czyli będzie podwójna strata. I coraz mniejsze szanse na odbudowanie kapitału. Czas najwyższy znieść ten nieszczęsny podatek. Tym bardziej że opodatkowanie kapitału powoduje zmniejszenie potencjału inwestycyjnego całego kraju, gdyż pieniądze nie są właściwie wykorzystane. koniec limitu znaków .

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane