Część pracodawców ma problemy z rozliczaniem tzw. pracowniczych kosztów uzyskania przychodów – wynika z informacji Gazety Prawnej. Stosują oni kwotowe limity dotyczące tych kosztów, które zawarte są w zasadniczym tekście ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.). Tymczasem wymienione w tej ustawie koszty dotyczą 2009 roku. Natomiast aktualnych kosztów, które obowiązują w 2007 roku, należy szukać w uchwalonej w ubiegłym roku nowelizacji ustawy o PIT, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw nr 217, poz. 1588. Przypomnijmy więc, że w 2007 roku dla osób pracujących w jednym zakładzie kwotowe koszty wynoszą miesięcznie 108 zł 50 gr, a rocznie – 1302 zł. Dla pracujących w kilku zakładach limit rocznie nie może przekroczyć 1953 zł 23 gr. Z kolei dla dojeżdżających, pracujących w jednym zakładzie ustalono następujące koszty: miesięcznie – 135 zł 63 gr, a rocznie – 1627 zł 56 gr. Dla dojeżdżających, pracujących w kilku zakładach, limit rocznie nie może przekroczyć 2441 zł 54 gr.