Informacja o tym, że dyrektor izby celnej wyraził zgodę na prowadzenie loterii, umieszczona na reklamie jest chwytem marketingowym. Zgoda jest potrzebna do prowadzenia każdego konkursu audiotele.
W lipcu tego roku UOKiK wszczął postępowanie przeciwko loteriom SMS-owym. Organizatorzy konkursów, by zwiększyć swoją wiarygodność w reklamach zaczęli informować, że działają za zgodą dyrektora izby celnej. Biorąc udział w takim konkursie, należy pamiętać o tym, że dyrektorzy poszczególnych izb celnych muszą wyrazić zgodę na działalność każdej loterii, nawet jeśli informacja o tym nie jest zamieszczona w materiałach promocyjnych, a sama zgoda nie daje gwarancji rzetelności konkursu.
– Loteria SMS to loteria audioteksowa, która podlega przepisom ustawy o grach losowych. Stąd podmiot, aby móc przeprowadzić taki konkurs, musi wcześniej uzyskać stosowne zezwolenie od dyrektora izby celnej – tłumaczy Aleksandra Pokora z Izby Celnej we Wrocławiu.
Podkreśla również, że regulamin takich loterii musi być zatwierdzony przez dyrektora izby celnej i być ogólnodostępny dla osób biorących udział w loterii. Nie ma natomiast obowiązku zamieszczania takich informacji w materiałach promocyjnych. Jest to działanie dobrowolne o charakterze marketingowym.
Ważne
Loteria audioteksowa to gra losowa, w której można wygrać pieniądze lub rzeczy w zamian za odpłatne połączenie telefoniczne lub wysyłanie SMS