statystyki

Publiczni nadawcy stracą miliony: Misja to nie działalność gospodarcza

autor: Patrycja Dudek16.07.2018, 08:25; Aktualizacja: 16.07.2018, 08:49
Telewizja szacuje swoją stratę na 100 mln zł

Telewizja szacuje swoją stratę na 100 mln złźródło: ShutterStock

Działalność misyjna, finansowana z abonamentu, nie jest działalnością gospodarczą. Z tego powodu Polskie Radio i TVP odliczą mniej VAT.

To efekt czwartkowych wyroków Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie regionalnych rozgłośni Polskiego Radia w Olsztynie, Rzeszowie, Koszalinie, Bydgoszczy, Gdańsku, Szczecinie, Krakowie oraz na Pomorzu i Kujawach.

Ile stracą

Polskie Radio obliczyło, że przy takiej wykładni traci 15 mln zł rocznie. – Do 2015 r. koszty Polskiego Radia z tytułu nieodliczonego VAT wynosiły rocznie ok. 4 mln zł, od 2016 r., a więc od czasu wprowadzenia pre-proporcji, oscylują w granicach 15 mln zł, a więc przyrost naszych kosztów jest ponad trzykrotny – poinformowało Polskie Radio w stanowisku przesłanym naszej redakcji.

Telewizja szacuje swoją stratę na jeszcze więcej, bo 100 mln zł. – W 2017 r. był to wzrost o kwotę około 76 mln zł. Przewidywana kwota wzrostu kosztów podatku VAT w 2018 r. w stosunku do roku 2015 wynosi ok. 100 mln zł – poinformował nas zespół rzecznika TVP.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane