Spytała o to spółka, która zajmuje się przygotowaniem i dostarczaniem cateringu dietetycznego oraz diet sokowych. Wyjaśniła, że rynek, na którym działa, jest silnie konkurencyjny, dlatego musi podejmować liczne działania marketingowe. W tym celu nawiązała m.in. współpracę z influencerami. Sprzedaje im po promocyjnej cenie 1 zł catering i diety sokowe, a oni promują w zamian jej produkty w mediach społecznościowych i wśród znajomych.
Spółka uważała, że w takiej sytuacji płaci VAT od 1 zł. Przekonywała, że skoro sprzedaż po promocyjnej cenie ma uzasadnienie biznesowe, a influencerzy nie są podmiotami powiązanymi ze spółką w rozumieniu art. 32 ustawy o VAT, to podstawą opodatkowania jest kwota rzeczywiście otrzymana z tytułu sprzedaży, czyli uwzględniająca przydzielony rabat, zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT.