Nie trzeba mieć umowy dokumentującej transakcję, żeby móc zaliczyć do kosztów podatkowych zakup na aukcji internetowej od osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej – poinformował wiceminister finansów Jarosław Neneman w odpowiedzi na poselską interpelację.
Nie trzeba mieć umowy dokumentującej transakcję, żeby móc zaliczyć do kosztów podatkowych zakup na aukcji internetowej od osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej – poinformował wiceminister finansów Jarosław Neneman w odpowiedzi na poselską interpelację.
Wprawdzie interpelacja dotyczyła transakcji na aukcjach internetowych, ale odpowiedź na nią odnosi się do wszystkich zakupów od osób nieprowadzących działalności gospodarczej.
Wiceminister przypomniał, że podstawą do zaliczenia określonego wydatku do kosztów uzyskania przychodów jest wykazanie związku między jego poniesieniem a uzyskaniem lub zabezpieczeniem przychodu. Inną kwestią – dodał – jest udowodnienie, że wydatek został poniesiony. Poinformował, że organ podatkowy, prowadząc postępowanie, sprawdza to na podstawie całego zebranego materiału, dlatego brak umowy zawierającej podpisy kontrahentów nie jest równoznaczny z nieuznaniem danego wydatku za koszt uzyskania przychodów. Jego poniesienie może być udokumentowane w inny sposób.
Interpelacja Odpowiedź wiceministra finansów Jarosława Nenemana z 21 listopada 2014 r. na interpelację poselską nr 29236
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama