Coraz częściej klienci wymagają od przedstawicieli różnych zawodów kompleksowej obsługi. Czy w związku z tym doradcy podatkowi powinni mieć prawo łączenia się w spółki z radcami prawnymi i adwokatami?
        
    
        
        
        
        
        MONIKA MAZUR
    
    
        prawnik, Dział Prawny Auxilium w Krakowie
    
    
        Analizując przepisy statuujące zasady prowadzenia działalności przez radców prawnych, adwokatów oraz doradców podatkowych, można wysnuć wniosek, że choć art. 86 par. 2 kodeksu spółek handlowych dopuszcza możliwość utworzenia spółki partnerskiej łączącej te zawody, nie jest to możliwe. Okazuje się bowiem, że radcy prawni mogą tworzyć spółkę partnerską jedynie w obrębie swojego zawodu oraz z adwokatami. Identyczną sytuację mają adwokaci.
    
    
        Co prawda doradcy podatkowi, zgodnie z przepisami art. 27 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy o doradztwie podatkowym mają prawo utworzyć spółkę z adwokatami i radcami prawnymi, ale stanowi to sprzeczność z regulacjami ustawy Prawo o adwokaturze oraz ustawy o radcach prawnych.
    
    
        W opinii wielu doradców i prawników jest to niekorzystne rozwiązanie. Myślę jednak, że powołanie regulacji umożliwiającej wspólną działalność tych trzech zawodów z pewnością wpłynie korzystnie na poziom usług.
    
    
        Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, by świadczyć usługi w pełni profesjonalne, współdziałanie doradców z adwokatami oraz radcami staje się koniecznością. Nie wydaje się, by taka regulacja miała niekorzystny wpływ na poziom usług oferowanych klientom.
    
    
        Not. ŁZ
    
    
            Dalszy ciąg materiału pod wideo
            
            
        
    
        
    
        
        
        
        
        
            
        
    
            
            
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
        
   
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
            
            
                
            
        Reklama
Reklama
        Reklama
Reklama
        
                Reklama