statystyki

Koszty usługi merchandisingu są limitowane

autor: Łukasz Zalewski05.11.2019, 19:00
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że wyłączenie to nie ma zastosowania w sytuacji opisanej przez spółkę. Ponoszone przesz nią wydatki nie mają bowiem związku z konkretnym produktem lub usługą i nie kształtują cen usług świadczonych przez spółkę.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że wyłączenie to nie ma zastosowania w sytuacji opisanej przez spółkę. Ponoszone przesz nią wydatki nie mają bowiem związku z konkretnym produktem lub usługą i nie kształtują cen usług świadczonych przez spółkę.źródło: ShutterStock

Wynagrodzenie za usługę merchandisingu jest tylko pośrednio związane z wytworzeniem lub nabyciem przez podatnika towaru lub świadczeniem usługi. Stosuje się więc do niego limit wynikający z art. 15e ustawy o CIT – orzekł WSA w Warszawie.

Sprawa dotyczyła sieci stacji paliw. Na stacjach tych klienci kupują nie tylko paliwo, ale też inne towary. Firma prowadząca stacje kupuje od spółki powiązanej usługę z zakresu merchandisingu, polegającą m.in. na obsłudze i wsparciu w zakresie zapotrzebowania na dostawy towarów we wszystkich sklepach spółki, doborze dostawców zewnętrznych, negocjowaniu warunków zakupu towarów.

Spór z fiskusem sprowadzał się do tego, czy wynagrodzenie za te usługi należy uznać za bezpośrednio związane z wytwarzaniem przez spółkę towarów lub świadczeniem usług w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT. Gdyby odpowiedź była pozytywna, to spółka mogłaby zaliczać całość poniesionych z tego tytułu wydatków do kosztów uzyskania przychodu. W przeciwnym razie musiałaby stosować ograniczenie, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.

Spółka uważała, że wynagrodzenie za usługę merchandisingu w całości pomniejszy jej przychody na podstawie art. 15e ust. 11 pkt 1. Z przepisu tego wynika, że ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, nie stosuje się do kosztów usług, opłat i należności bezpośrednio związanych z wytworzeniem lub nabyciem przez podatnika towaru lub świadczeniem usługi.


Pozostało 51% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane