statystyki

Congestion tax nie zastąpi podatku handlowego? Będzie to dodatkowa danina

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto31.10.2019, 08:46; Aktualizacja: 31.10.2019, 08:52
Jadwiga Emilewicz minister

Jadwiga Emilewicz ministerźródło: Agencja Gazeta
autor zdjęcia: Fot. Piotr Skórnicki Agencja Gazeta

DGP poznał szczegóły rozwiązania, które w ostatni wtorek zasygnalizowała minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Ale nie wiadomo, czy dojdzie do realizacji.

Z naszych informacji wynika, że – rzeczywiście – analizowany był nowy sposób opodatkowania sieci. Ale raczej nie miał on zastąpić uchwalonego podatku handlowego, którego pobór jest zawieszony ze względu na trwający spór z Komisją Europejską.

Nowa opłata byłaby dodatkowym obciążeniem i tylko tam, gdzie lokalizacja galerii handlowej powoduje dodatkowe utrudnienia w mieście, np. generując korki uliczne. Słowem, byłaby to opłata środowiskowa naliczana od powierzchni, którą obłożone byłyby duże sklepy, zlokalizowane blisko centrów miast.

Mógłby to być podatek lokalny, wpływy z niego trafiałyby do miejskich budżetów. Pieniądze byłyby jednak „znaczone” – miasta mogłyby je wydawać tylko na poprawę lokalnej infrastruktury transportowej.

MF się odcina


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane