statystyki

Congestion tax nie zastąpi podatku handlowego? Będzie to dodatkowa danina

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto31.10.2019, 08:46; Aktualizacja: 31.10.2019, 08:52
Jadwiga Emilewicz minister

Jadwiga Emilewicz ministerźródło: Agencja Gazeta
autor zdjęcia: Fot. Piotr Skórnicki Agencja Gazeta

DGP poznał szczegóły rozwiązania, które w ostatni wtorek zasygnalizowała minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Ale nie wiadomo, czy dojdzie do realizacji.

Z naszych informacji wynika, że – rzeczywiście – analizowany był nowy sposób opodatkowania sieci. Ale raczej nie miał on zastąpić uchwalonego podatku handlowego, którego pobór jest zawieszony ze względu na trwający spór z Komisją Europejską.

Nowa opłata byłaby dodatkowym obciążeniem i tylko tam, gdzie lokalizacja galerii handlowej powoduje dodatkowe utrudnienia w mieście, np. generując korki uliczne. Słowem, byłaby to opłata środowiskowa naliczana od powierzchni, którą obłożone byłyby duże sklepy, zlokalizowane blisko centrów miast.

Mógłby to być podatek lokalny, wpływy z niego trafiałyby do miejskich budżetów. Pieniądze byłyby jednak „znaczone” – miasta mogłyby je wydawać tylko na poprawę lokalnej infrastruktury transportowej.

MF się odcina


Pozostało 77% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane