statystyki

WSA: Klient korzystający z płatności mobilnych nie musi odbierać wydrukowanego paragonu

autor: Jakub Pawłowski18.01.2017, 19:00
płatności-mobilne-nfc

WSA w Warszawie uznał, że jest to równoznaczne z wydaniem paragonu.źródło: ShutterStock


Klient, który korzysta z płatności mobilnych, nie musi odbierać wydrukowanego paragonu bezpośrednio od sprzedawcy stojącego za kasą fiskalną. Wystarczy, że otrzyma powiadomienie o takiej możliwości i zdjęcie rachunku na telefon.

WSA w Warszawie uznał, że jest to równoznaczne z wydaniem paragonu.

Chodziło o polską spółkę, której działalność polegała na obrocie paliwami. Firma chciała wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy coraz częściej decydują się płacić za usługi przy użyciu telefonu komórkowego. Postanowiła wdrożyć nowoczesne rozwiązania informatyczne na swoich stacjach benzynowych. Planowała zamontować specjalne interfejsy przy dystrybutorach paliwa, które pozwalałyby zapłacić za benzynę od razu po zatankowaniu, bez fatygowania się do okienka po paragon.

Ilość benzyny i należna za nią kwota miały być automatycznie ewidencjonowane na kasach rejestrujących w budynku (przy wykorzystaniu systemu informatycznego). Te zaś – po zatwierdzeniu transakcji – drukowałyby paragon fiskalny. Klient otrzymywałby w tym momencie powiadomienie na telefon, że może odebrać rachunek w sklepie. Jednocześnie taki sam komunikat miał się wyświetlać na ekranie interfejsu przy dystrybutorze.


Pozostało jeszcze 64% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane