Rynek kuponów w Polsce rozwija się, reagując na zmiany w systemach wynagrodzeń pozapłacowych oraz w zachowaniach pracowników w czasie pracy. Dynamika rozwoju mogłaby być większa, gdyby prawo regulujące przywileje wynikające ze stosowania np. kuponów żywieniowych było jednoznaczne i precyzyjne. Emitenci starają się wprowadzać różne rodzaje bonów pozwalające na realizację potrzeb motywacyjnych pracodawców. Ciągle najpopularniejsze są bony towarowe, które są wręczane pracownikom jako dodatkowa premia - upominek przed świętami. Pozwalają na dokonanie zakupów w dużej sieci sklepów. Ciekawym rozwiązaniem jest też kupon premiowy służący do motywacji partnerów biznesowych. Wykorzystywany jako nagroda z katalogu programu lojalnościowego daje nagrodzonemu możliwość wyboru nagrody, np. takiej, której nie ma w katalogu. Jest też sposobem wynagradzania np. sprzedawcy w sklepie za zrealizowanie dodatkowych zadań. Obecność na polskim rynku innych rodzajów kuponów zależy od ich atrakcyjności w stosunku do produktu lub usługi. I tak np. kupon, który można zrealizować w kinie, teatrze lub galerii, będzie bardziej atrakcyjny dla pracodawcy wtedy, gdy jego zakup będzie bardziej uprzywilejowany fiskalnie niż zakup biletów.
TOMASZ KUCHARSKI
dyrektor sprzedaży Accor Services Polska
ikona lupy />
Tomasz Kucharski, dyrektor sprzedaży Accor Services Polska / DGP