Tak. Podatnik powinien zakupić kasę rezerwową. Obowiązujące przepisy zobowiązują podatników w określonych przypadkach do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rezerwowej, a jeżeli nie jest to możliwe, konieczne jest zaprzestanie sprzedaży.
Aby uniknąć takich konsekwencji i zminimalizować ryzyko wstrzymania handlu, należy się zaopatrzyć w drugą kasę. Z przepisów wyraźnie wynika, że jeżeli z przyczyn niezależnych od podatnika nie może być prowadzona ewidencja obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących, podatnik jest zobowiązany ewidencjonować obroty i kwoty podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kasy rejestrującej. Gdy ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kasy rejestrującej jest niemożliwe, podatnik nie może dokonywać sprzedaży.
Podstawa prawna
Par. 7 rozporządzenia ministra finansów z 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków ich stosowania (Dz.U. nr 212, poz. 1338 z późn. zm.).