« Powrót do artykułu

Jędrzejewska: Zabrakło szerszego spojrzenia na JPK

Ot, zwykła historia z praktyki biura rachunkowego: klient dwukrotnie dostarczył fakturę, a fakturzystka nie zauważyła, że dokument został już w poprzednim miesiącu wprowadzony do systemu (system powinien był o tym zaalarmować, ale z niewiadomych przyczyn tak się nie stało). Zakup został więc zaksięgowany dwukrotnie, przez co koszty zostały odliczone podwójnie. Gdyby nie JKP_VAT, błąd nie tylko w VAT, ale i w podatku dochodowym mógłby zostać wykryty tylko podczas ewentualnej kontroli.

Katarzyna Jędrzejewska

autor: Wojtek Gorskiżródło: Dziennik Gazeta Prawna

Katarzyna Jędrzejewska

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!