Firmy ignorują potrzeby klientów, jeśli chodzi o wysyłkę faktur drogą elektroniczną - wynika z najnowszego raportu firmy mailPro, jednej z wiodących firm e-mail marketingowych w Polsce.

Spośród wszystkich przebadanych firm zaledwie 40% myśli o wdrożeniu elektronicznych faktur, podczas gdy oczekuje tego od nich ponad 60% klientów. Tylko 16% przedsiębiorstw w Polsce korzysta z możliwości wysyłania faktur drogą elektroniczną, pozostałych 84% nie zastanawia się nad przejściem na elektroniczną formę rozliczeń w najbliższym czasie.

Od początku 2011 roku, na mocy grudniowego rozporządzenia Ministerstwa Finansów, przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną. Nowe prawo to szansa na uproszczenie wzajemnych kontaktów między kontrahentami, obniżenie kosztów, a przede wszystkim - duże udogodnienie dla klienta indywidualnego. Wszystkie przesłanki wskazują na to, że proces przechodzenia na faktury elektroniczne - dla klientów i tańsze dla przedsiębiorstw - powinien postępować szybko i bez większych problemów.

Raport miał za zadanie zbadać stan wiedzy przedsiębiorców na temat e-faktur oraz chęć do korzystania z tego typu rozwiązań zarówno po stronie klienta indywidualnego, jak i podmiotów wystawiających dokumenty sprzedaży, czyli firm.

Badanie przeprowadzone zostało w dniach 1-4 lutego metodą CATI (Assisted Telephone Interview). Przebadano 511 małych i średnich przedsiębiorstw (w większości korzystających już np. z usług e-mail marketingowych) oraz 1 020 klientów indywidualnych pod kątem ich planów i oczekiwań odnośnie faktur elektronicznych.