Obowiązek weryfikacji transakcji klientów przez biura rachunkowe zwiększy cenę świadczonych usług.
Obowiązująca od dziś nowela ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy zobowiązuje biura rachunkowe do przekazywania informacji o podejrzanych transakcjach swoich klientów generalnemu inspektorowi informacji finansowej.
– Będą one musiały również rejestrować każdą transakcję, której okoliczności wskazują, że wartości majątkowe mogą pochodzić z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł lub mogą mieć związek z finansowaniem terroryzmu – twierdzi Małgorzata Gorzkowska, ekspert z Auxilium.
Dodaje, że zmiana przepisów wiąże się również z opracowaniem specjalnej procedury. Wynika to z faktu, że podmioty prowadzące rachunkowość nie mają dostępu do tak szczegółowych informacji na temat transakcji finansowych klientów. Aby zweryfikować wątpliwości, należy dokonać niezbędnej analizy i rejestracji powyższych transakcji. W konsekwencji wiąże się to z dodatkowymi kosztami, które spowodują wzrost ceny usług świadczonych przez biura rachunkowe.