statystyki

Promocja miasta nie daje prawa do odliczenia VAT

autor: Patrycja Dudek17.07.2019, 08:30; Aktualizacja: 17.07.2019, 08:37
Promocja gminy jest jednym z jej zadań własnych

Promocja gminy jest jednym z jej zadań własnychźródło: ShutterStock

Nie można odliczać podatku naliczonego od wydatków, które poprawiają wizerunek gmin – orzekł wczoraj Naczelny Sąd Administracyjny.

Problem dotyczy samorządów, które ponoszą wydatki na promocję i zagospodarowanie przestrzeni. Zobowiązuje je do tego ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 506). Zgodnie z nią muszą utrzymywać zieleń, czystość, budować i remontować chodniki, organizować wydarzenia promocyjne, np. imprezy pod patronatem prezydenta. Jednocześnie prowadzą działalność opodatkowaną, w tym sprzedają i dzierżawią nieruchomości. Samorządy uważają więc, że powinny mieć prawo do odliczenia przynajmniej części VAT związanego z wydatkami na promocję, bo służą one działalności opodatkowanej.

Sprawa rozstrzygnięta wczoraj przez NSA dotyczyła Łodzi. Miasto poniosło wydatki na dwa projekty promocyjne. Jeden nosił tytuł „Promocja gospodarcza łódzkiego sektora kreatywnego”, drugi „Przyjedź, zobacz, zainwestuj”. Łódź przekonywała, że promocja ma związek z komercyjną ofertą w zakresie sprzedaży, najmu i dzierżawy nieruchomości skierowaną do firm i inwestorów. Zwiększy też liczbę turystów, co przełoży się na obroty z najmu lokali użytkowych.


Pozostało jeszcze 59% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane