Sklep internetowy, który sprzedaje towary klientom z Niemiec za pośrednictwem powiązanej z nim firmy, musi ewidencjonować transakcje we własnej kasie rejestrującej – wyjaśnił dyrektor KIS.
Pytanie zadał podatnik planujący założyć sklep internetowy. Chciał sprzedawać m.in. odzież, meble, sprzęt elektroniczny. Wszystkie te towary znajdowałyby się w magazynie należącym do niemieckiej spółki powiązanej. Gdy klient złożyłby zamówienie, podatnik miał nabywać towar od zagranicznego podmiotu, a następnie sprzedawać go konsumentom. Za transport towaru miała w pełni odpowiadać niemiecka firm. Podatnik uważał, że ona też powinna zaewidencjonować transakcję w kasie fiskalnej (zagranicznej). Do przesyłki byłby więc dołączany niemiecki paragon.
Wprawdzie, zgodnie z art. 111 ust. 3a ustawy o VAT, taki obowiązek mają podatnicy dokonujący opodatkowanej sprzedaży, ale w tym wypadku jedyną możliwością jego wypełnienia jest dołączenie do przesyłki paragonu przez niemiecką firmę – przekonywał podatnik.
Nie zgodził się z tym dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Wyjaśnił, że skoro do sprzedaży towaru dochodzi na terytorium Polski, to transakcja powinna być zaewidencjonowana według polskich reguł. ©℗
Interpretacja indywidualna dyrektora KIS z 10 stycznia 2019 r., nr 0112-KDIL2-2.4012.530.2018.6.JK