W związku z poszerzeniem zakresu prowadzonej działalności zatrudniłem kilku nowych pracowników. Chciałem, żeby dobrze się poczuli w mojej firmie, więc zorganizowałem dla wszystkich zatrudnionych imprezę integracyjną. Czy wydatki na ten cel zaliczę do kosztów podatkowych?
Możliwość zaliczania wydatków na organizowanie imprez integracyjnych dla pracowników budziła przez lata kontrowersje wśród podatników. Jednak ostatnie postanowienia urzędów skarbowych, a nawet stanowisko Ministerstwa Finansów wskazują, że wydatki na ten cel można zaliczyć do kosztów podatkowych. Zgodnie bowiem z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami podatkowymi są także tzw. koszty pracownicze. Obejmują one m.in. wynagrodzenie zasadnicze, premie, nagrody, a ponadto wydatki ponoszone na rzecz pracowników w postaci organizowania dla nich imprez okolicznościowych i integracyjnych. Wydatki te są bowiem związane z prowadzoną przez przedsiebiorcę działalnością, a ich celem jest poprawa atmosfery pracy, podniesienie wydajności i efektywności zatrudnionych osób.
Można zatem przyjąć, że wydatki na imprezy integracyjne dla pracowników przedsiębiorca zaliczy do kosztów podatkowych.