« Powrót do artykułu

Uzupełnianie pełnomocnictw: Ministerstwo wysłało wyjaśnienia, ale urzędy i tak działają po swojemu

Organy podatkowe nadal proszą o uzupełnienie pełnomocnictw dołączonych do akt sprawy przed 1 stycznia 2016 r. o elektroniczny adres doręczeń lub o złożenie nowego dokumentu potwierdzającego możliwość reprezentowania podatnika – wynika z informacji docierających do redakcji

dokument, prawo, umowa, podpis, biznes

żródło: ShutterStock

Z pisma resortu wynika jednak, że pełnomocnictwa złożone do 1 stycznika 2016 r. zachowują swoją ważność i nie trzeba ich składać ponownie według nowego urzędowego wzoru.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (3)

  • blodbad(2016-01-20 19:13) Zgłoś naruszenie 20

    Wyjaśnienia nie są źródłem prawa. W razie niedoręczenia decyzji wg przepisów (art. 144 § 5 Op) NUS ma się tłumaczyć w NSA "wyjaśnieniami" MF? :> Haha

    Odpowiedz
  • urzędnik(2016-01-21 07:39) Zgłoś naruszenie 10

    No właśnie - nie sądzę, aby WSA i NSA zgodziło się z autorem tych "wyjaśnień", że pomimo braku ustawowych przepisów przejściowych, pozwalających na odstąpienie od stosowania art. 144 par. 5 OP dla "starych" (tj. dotychczasowych) pełnomocnictw, wprowadza się pismem swoisty okres przejściowy, dopuszczając "z automatu" niedoręczanie pism elektronicznie, co może mieć poważne skutki formalne... Działania tych "odżegnywanych od czci" organów nie wydają się zatem pozbawione podstaw - gdy wezwany pełnomocnik nie poda adresu, to wtedy z czystym sumieniem można uznać, że wystąpił przypadek z art. 144 par. 3 OP, czyli problem techniczny, gdyż nie można wysłać e-pisma na nieistniejący adres.

    Odpowiedz
  • ???(2016-01-20 09:26) Zgłoś naruszenie 01

    Oto Polska

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!