« Powrót do artykułu

Doręczenie decyzji podatkowej: Nie może być papierowego i elektronicznego oryginału tego samego pisma

Ani papierowa kserokopia, ani skan nie wywołują skutków prawnych doręczenia decyzji podatkowej. W obrocie prawnym nie mogą występować dwa oryginały tego samego pisma, jedno w formie papierowej, a drugie elektronicznej.

internet, biznes

żródło: ShutterStock

Tylko pełnomocnicy profesjonalni mają prawną możliwość uwierzytelniania pism przesyłanych drogą elektroniczną za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • LO(2017-04-18 10:57) Zgłoś naruszenie 00

    Postępowanie podatkowe znam słabo ale zastanawia mnie czy rzeczywiście w postępowaniu podatkowym "Profilem zaufanym ePUAP można podpisać tylko wiadomości przesyłane za pomocą zatwierdzonych wzorów dokumentów elektronicznych, czyli znormalizowanych formularzy"? Poza postępowaniem podatkowym, zarówno organ jak i strona / klient mogą przesyłać poprzez ePUAP także dokumenty bez ustalonych wzorców, np. wnioski o udostępnienie informacji publicznej.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!