statystyki

Niedoświadczony pracownik powinien być pod specjalnym nadzorem pracodawcy

autor: Jakub Pawłowski03.10.2016, 17:00
Tir

Właścicielka tłumaczyła, że pracownica zleciła transport firmie, którą znalazła na budzącym zaufanie portalu internetowymźródło: ShutterStock

Przedsiębiorca nie może odliczyć strat, które powstały w wyniku kradzieży zamówionego towaru, jeżeli nie dochował należytej staranności, wyznaczając do zorganizowania transportu ludzi bez odpowiedniego doświadczenia – orzekł NSA.

Reklama


Chodziło o kobietę, która prowadziła działalność gospodarczą i zamówiła 10 ton instalacyjnych rur miedzianych o łącznej wartości 300 tys. zł. Problem polegał na tym, że towar nigdy do niej nie dojechał, bo został po drodze skradziony. To zdarzenie zainicjowało spór z fiskusem, który zakończył się dopiero w sądzie kasacyjnym.

Podatniczka zaliczyła poniesione straty do kosztów uzyskania przychodów, ale naczelnik urzędu skarbowego to zakwestionował. Uznał, że nie dochowała ona należytej staranności przy zabezpieczeniu zamówienia. Wymienił wszystkie jej zaniedbania, w tym przede wszystkim to, że powierzyła zorganizowanie dostawy swojej pracownicy, która nigdy nie organizowała transportu na tak dużą skalę, bo na co dzień zajmowała się sprawami kadrowymi. Ta z kolei zaufała firmie, z którą nigdy nie współpracowała, nie sprawdzając jej wiarygodności.

Właścicielka tłumaczyła, że pracownica zleciła transport firmie, którą znalazła na budzącym zaufanie portalu internetowym. Funkcjonuje on od lat i ma własne procedury weryfikujące rzetelność przewoźników.


Pozostało jeszcze 48% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama