statystyki

W raportowaniu zintegrowanym liczy się przede wszystkim wiarygodność przedsiębiorstwa

autor: Magdalena Sobczak14.02.2016, 17:00
Podatki

Od kilku lat można zaobserwować na polskim rynku trend dostarczania kluczowym interesariuszom szerszych danych oraz informacji aniżeli jedynie finansowe, umożliwiących samodzielne budowanie racjonalnych oczekiwań co do przyszłej działalności jednostki i jej wyników.źródło: ShutterStock

Rozmowa ze Zbigniewem Liberą, partnerem w dziale audytu ogólnego w KPMG w Polsce, szefem biura w Gdańsku, i Michałem Karwatką, dyrektorem w dziale audytu ogólnego w KPMG w Polsce, biuro w Poznaniu.

reklama


reklama


Dotychczas sprawozdania finansowe wystarczały. Czy coś się zmieniło i nie stanowią już wystarczającej podstawy do analizy i oceny przedsiębiorstwa?

Z.L.: Historyczne informacje finansowe dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak wartość aktywów, zadłużenie, przychody, wynik finansowy czy przepływy pieniężne z działalności operacyjnej nadal są niezwykle ważnymi informacjami. Nie są już jednak wystarczające do podejmowania świadomych i racjonalnych decyzji przez inwestorów, regulatorów, kontrahentów czy pracowników (kluczowi interesariusze, ang. stakeholders). Niewątpliwie są one elementami przydatnymi przy dokonywaniu oceny efektywności prowadzonej działalności i sprawności kadry menedżerskiej, ale nie stanowią wystarczającej podstawy do wielowymiarowej analizy wybiegającej w przyszłość.

Co zatem jest ważniejsze od wysokości przychodów i wyniku finansowego?


Pozostało jeszcze 83% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

reklama