statystyki

Lepiej odbierać pisma z urzędu skarbowego. Co ci grozi, jeśli nie odbierzesz listu od fiskusa

autor: Patrycja Dudek02.06.2015, 17:00
Czy nieodebranie awizowanego pisma wstrzyma fiskusa?

Czy nieodebranie awizowanego pisma wstrzyma fiskusa?źródło: ShutterStock

Osoba, która nie odbiera listu od fiskusa, sama sobie szkodzi. Warto wiedzieć, że nie tylko przesyłkę przekazaną do rąk własnych uważa się za skutecznie doręczoną. Wystarczy, że listonosz wręczy list choćby gosposi albo awizo przeleży w skrzynce pocztowej dwa tygodnie. W obu przypadkach fiskus uznaje, że podatnik został skutecznie zawiadomiony o podjętej w jego sprawie decyzji i od tego momentu liczy termin na wniesienie odwołania.

Reklama


Czy trzeba sprawdzić zawartość koperty

Fiskus twierdzi, że w kopercie, którą odebrałam od listonosza, były dwa pisma. To nieprawda, było tylko jedno – twierdzi pani Dorota. – Moje tłumaczenia nic nie pomagają, urzędnicy obstają przy swoim, że pismo dostałam i miałam termin na załatwienie sprawy. Przypuszczam, że jakiś pracownik zwyczajnie zapomniał włożyć list do koperty, a teraz ja mam ponieść tego konsekwencje. Zastanawiam się tylko, czy to w ogóle dopuszczalne, żeby wysyłać kilka pism w jednym liście?

TAK

Dopuszcza się taką sytuację, żeby w jednym liście do adresata znalazło się kilka dokumentów. Przyjmuje się przy tym, że kwitując odbiór koperty adresat potwierdza odbiór wszystkich pism wymienionych na zwrotnym potwierdzeniu odbioru w rubryce „rodzaj przesyłki”.  Podpis zamyka więc całą dyskusję. W praktyce każdy podatnik, który dba o swoje interesy, powinien – zanim podpisze potwierdzenie odbioru – sprawdzić, czy koperta zawiera wszystkie wymienione dokumenty. Powinien to zrobić przy listonoszu i zgłosić mu ewentualne uwagi. Jeśli pokwituje odbiór przesyłki, a listonosz zniknie za drzwiami, będzie już za późno, bo wtedy kwestionowanie zawartości już w niczym nie pomoże.

Podstawa prawna


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (5)

  • myślący(2015-06-02 23:02) Zgłoś naruszenie 10

    Co to za brednie: "W praktyce każdy podatnik, który dba o swoje interesy, powinien – zanim podpisze potwierdzenie odbioru – sprawdzić, czy koperta zawiera wszystkie wymienione dokumenty. Powinien to zrobić przy listonoszu"? A skąd mam wiedzieć, że w liście są np. 3 pisma, a nie jedno? Mam przy listonoszu zadzwonić do US i zapytać, ile dokumentów do mnie wysłano, bo ja stwierdzam jeden? Czy tak samo będzie, jak obywatel wyśle w jednym liście do Fiskusa 2 dokumenty? Fiskus stwierdzi, że był jeden, a obywatel na to, że nie ma racji, bo były cztery? To PAŃSTWO ISTNIEJE TYLKO TEORETYCZNIE!!!

    Odpowiedz
  • Henryk(2015-06-03 11:12) Zgłoś naruszenie 00

    Chory kraj,przez złodziei nękani ludzie.

    Odpowiedz
  • bogdan(2015-06-02 19:22) Zgłoś naruszenie 00

    stalinowskie przepisy

    Odpowiedz
  • Oblednie(2015-06-02 21:30) Zgłoś naruszenie 00

    Tyle ludzi nie mieszka w miejscu zameldowania, wyjeżdża z kraju , wynajmuje mieszkania, czasami niejeden raz zmienia, bo cos nie pasuje, listonosze torby zostawiają bez opieki, jak tu mówić o skutecznym doręczeniu pisma dla obywatela, awiza walaja się po skrzynkach przez wiele miesiecy ..

    Odpowiedz
  • uuuuu(2015-06-03 01:46) Zgłoś naruszenie 00

    Chory przepis, i tyle.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama