statystyki

Przedsiębiorcy mogą mieć problemy z rozliczaniem wydatków na reklamę

autor: Mateusz Rychlik02.03.2015, 14:11

Reklama


Wdzisiejszej coraz bardziej konkurencyjnej gospodarce często się zdarza, że przedsiębiorcy promują własną firmę w niestandardowy sposób. Może to jednak powodować problemy podatkowe w zakresie rozliczania wydatków na reklamę. Rozważmy przykładową sytuację, gdzie właściciel firmy, w ramach promocji świadczonych usług, zamierza wraz ze znajomymi wystąpić na imprezie sportowej w strojach opatrzonych firmowym logo. Jednocześnie ponosi inne wydatki związane ze startem w zawodach (takie jak koszty opłat startowych czy transportu). Pojawia się pytanie - czy wydatki te mogą stanowić koszty podatkowe firmy? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bowiem organy podatkowe różnie wypowiadają się w tym zakresie.

Stanowisko w tej kwestii zajął dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej nr IBPBI/1/415-901/14/ESZ z 24 listopada 2014 r., który stwierdził, że do kosztów uzyskania przychodów podatnik ma prawo zaliczyć wydatki poniesione na zakup odzieży sportowej opatrzonej znakiem towarowym firmy, natomiast nie ma takiej możliwości w odniesieniu do opłat startowych, transportu oraz napojów dla uczestników.

Organ zgodził się z wnioskodawcą, że poprzez takie działanie rozpowszechnia nazwę swojej firmy oraz buduje jej rozpoznawalność w oczach potencjalnych klientów, wobec czego wydatki na zakup odzieży sportowej opatrzonej firmowym logo mogą zostać zaliczone do kosztów podatkowych jako koszty reklamy. Dyrektor Izby Skarbowej nie poparł natomiast stanowiska podatnika w zakresie pozostałych wydatków poniesionych w związku z zawodami (opłaty startowe, transport, napoje). W ocenie organu stanowiły one świadczenia o charakterze osobistym i nie mają związku z działalnością wnioskodawcy.


Pozostało jeszcze 59% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama