Nie można za pomocą platformy ePUAP przesyłać dokumentów podatkowych, które od 1 stycznia 2015 r. mogą być przekazywane tylko drogą elektroniczną – poinformowało Ministerstwo Finansów w komunikacie.
Chodzi o deklaracje, informacje i roczne obliczenie podatku za osoby fizyczne (np. za pracowników): PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, IFT-3/IFT-3R, PIT-4R, PIT-8AR oraz PIT-40.
Przepisy obowiązujące od początku 2015 r. zwalniają z elektronicznego przesyłania dokumentów tylko podmioty, które rozliczają nie więcej niż 5 podatników (osób fizycznych) i jednocześnie nie korzystają z usług biur rachunkowych. Nadal mogą one składać dokumenty w formie papierowej.
Pozostali muszą składać wypełnione wzory elektronicznie, korzystając wyłącznie z systemu e-Deklaracje. Z komunikatu resortu wynika, że mogą to zrobić za pośrednictwem bramki e-Deklaracje (tj. formularzy zamieszczonych na Portalu Podatkowym w zakładce e-Deklaracje/Formularze). Mogą też skorzystać z Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD), która jest przeznaczona do składania dokumentów zbiorczych: PIT-8C, PIT-11, PIT-R, PIT-40.
Przy wysyłaniu dokumentów można użyć bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Przy czym osoby fizyczne mogą posłużyć się też danymi autoryzującymi.