statystyki

Sprzedający wirtualne postaci płacą niski podatek

autor: Mariusz Szulc22.08.2014, 07:00; Aktualizacja: 22.08.2014, 09:01
Wirtualne przedmioty bądź postacie mogą być warte od kilku do kilkuset tysięcy złotych.

Wirtualne przedmioty bądź postacie mogą być warte od kilku do kilkuset tysięcy złotych.źródło: ShutterStock

Profesjonalna sprzedaż przedmiotów wytworzonych w grach komputerowych to handel objęty 3-procentową stawką ryczałtu – potwierdził dyrektor bydgoskiej izby.

Reklama


Chodziło o przedsiębiorcę, który zajmował się sprzedawaniem na internetowych portalach aukcyjnych wirtualnych postaci i przedmiotów. Wcześniej je kupował lub sam tworzył w grach komputerowych.

Przedsiębiorca spytał izbę skarbową, czy jego działalność może być zakwalifikowana jako usługowa w zakresie handlu. W takim wypadku płaciłby 3-procentowy ryczałt od uzyskanego przychodu, zgodnie z art. 12 pkt 5 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 1998 r. nr 144, poz. 930 ze zm.).

Bydgoska izba to potwierdziła. Odwołała się do art. 4 pkt 3 oraz art. 4 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku. Wynika z nich, że działalnością usługową w zakresie handlu jest sprzedaż nabytych wcześniej produktów w stanie nieprzetworzonym. Spełniając ten warunek, podatnik ma prawo rozliczać się według stawki 3 proc. – stwierdziła izba.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze FB:

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama