Firmy hazardowe mogą sponsorować wydarzenia sportowe lub poszczególne drużyny. Ponadto mogą informować o tym, że są sponsorami. Jednak reklama hazardu jest już przestępstwem skarbowym, do którego ścigania zobowiązani są m.in. funkcjonariusze celni.

– Sprawę komplikuje fakt, że w przepisach brak jest definicji reklamy hazardu, co powoduje, że zarówno podatnicy, jak i sama Służba Celna nie wiedzą, co tak naprawdę jest zabronione – tłumaczy dr Tomasz Karaś, radca prawny z Domański Zakrzewski Palinka.

O wadze problemu mogli przekonać się organizatorzy Pucharu Świata w skokach narciarskich w styczniu 2010 r., podczas którego skoczkowie na kombinezonach mieli logo reklamujące firmę bukmacherską. Po przeprowadzonym postępowaniu przez Służbę Celną prokuratura skierowała do sądu akt oskarżenia wobec dwóch organizatorów konkursu.

W przypadku Euro 2012 taka sytuacja nie będzie miała miejsca, ponieważ nazwy swoich firm na stadionach, gadżetach czy sprzęcie związanym z tą imprezą mogą umieszczać tylko oficjalni sponsorzy, których wybrała UEFA. Firmy te są znane i Służba Celna nie zgłosiła wobec nich żadnych zastrzeżeń. To samo dotyczy koszulek produkowanych dla kibiców danej drużyny.

Trzeba jednak podkreślić, że Służba Celna na pewno będzie sprawdzać osoby, które w nielegalny sposób przy okazji Euro 2012 będą reklamować hazard.