Wyjazdy urlopowe sprzyjają kupowaniu. Aby zakupy pozostały w pamięci jako przyjemny akcent letniego wypoczynku, warto pamiętać o zabraniu paragonu za kupiony towar.
Paragon z kasy fiskalnej jest jedynym dowodem pozwalającym na ewentualną reklamację towaru lub jego zwrot. Dlatego też, jak podpowiada Wiesława Dróżdż z Ministerstwa Finansów, warto pamiętać o zachowaniu paragonu, a w przypadku gdy sprzedawca go nie wydrukuje, poprosić o jego wydanie.
– Rejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej gwarantuje, że sprzedawca odprowadza należny podatek do budżetu państwa, a nie do własnej kieszeni – dodaje Wiesława Dróżdż.
Nasza rozmówczyni podkreśla, że jest to niezbędny warunek do tworzenia podstaw uczciwej konkurencji.
22 czerwca rozpocznie się w całym kraju kolejna akcja resortu finansów „Weź paragon”. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu świadomości dotyczącej korzyści płynących z wydania i brania paragonu zarówno u sprzedawców, jak i kupujących.
– W czasie wakacji letnich w całym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości turystycznych, będą przeprowadzane kontrole punktów sprzedaży, sklepów i barów pod kątem wydawania paragonów – ostrzega Wiesława Dróżdż.
Do kupujących trafią wydrukowane na zlecenie resortu finasów pocztówki ze specjalnie przygotowanym rysunkiem autorstwa Andrzeja Mleczki oraz informacją o tym, jakie korzyści daje posiadanie paragonu.
– Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do podniesienia u klientów świadomości sensu żądania paragonu za zakupiony towar. Do akcji przyłączył się także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – dodaje nasza rozmówczyni.