Oszczędności administracji państwowej związane z przesyłaniem PIT-ów drogą elektroniczną wyniosły ok. 2 mln zł - poinformowało w czwartek w komunikacie Ministerstwo Finansów.

MF przypomniał, że do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r., do urzędów skarbowych przesłano przeszło 950 tys. elektronicznych PIT-ów, czyli trzy razy tyle, co w ubiegłym roku.

Oznacza to, że przez Internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. Resort zaznacza, że w tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania.

"Szacujemy, że oszczędności uzyskane w związku z przesłaniem PIT-ów drogą elektroniczną wyniosły blisko 2 mln zł. Wliczamy tu zarówno popularne PIT-y roczne, jak i wysyłane przez płatników PIT-y 11, 40 czy 8S" - wyjaśnia cytowany w komunikacie zastępca dyrektora Biura Ministra w MF Szymon Milczanowski.

Sukcesu elektronicznych rozliczeń ministerstwo upatruje m.in. w prowadzonej przez resort kampanii edukacyjnej i akcji Szybki PIT. "Od kilku lat akcja Szybki PIT uświadamia podatnikom korzyści związane z terminowym i szybkim składaniem deklaracji podatkowych oraz informuje, że można to zrobić drogą elektroniczną za pomocą systemu e-Deklaracje" - zwraca uwagę Milczanowski.

"Tylko podczas soboty pracującej 30 kwietnia do urzędów zgłosiło się 115 tys. osób chcących bezproblemowo rozliczyć PIT"

MF informuje, że na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. Strona zawierała m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o skali podatkowej i limitach odliczeń w 2010 i 2011 r., a także broszury informacyjne i formularze podatkowe.

Według danych MF od marca stronę odwiedziło ok. 170 tys. osób, uzyskując odpowiedź na ok. 600 pytań zadanych ekspertom za pośrednictwem aplikacji pytaniowej. Całkowita liczba odsłon przekroczyła 650 tys. Ponad 92 tys. razy wyświetlano również profil na portalu społecznościowym www.facebook.com/Szybki.PIT.

Resort poinformował ponadto, że dziesiątki tysięcy osób w całym kraju skorzystało z oferty wydłużonych godzin pracy i dni otwartych urzędów skarbowych, a także dyżurów telefonicznych.

"Tylko podczas soboty pracującej 30 kwietnia do urzędów zgłosiło się 115 tys. osób chcących bezproblemowo rozliczyć PIT. Za lokalną promocję kampanii odpowiadali rzecznicy izb skarbowych" - napisano w komunikacie.