Krajowa Informacja Podatkowa nie interpretuje przepisów podatkowych i nie odpowiada e-mailem na pytania podatników.
Podatnik wysłał do Krajowej Informacji Podatkowej e-mail z prośbą o odpowiedź merytoryczną. Zaznaczył jednak, że nie oczekuje odpowiedzi w formie wiążącej interpretacji prawa podatkowego. Krajowa Informacja Podatkowa (KIP) uznała, że nie może odpowiedzieć na takie pytanie i poinformowała podatnika, że ten powinien złożyć wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej.
Niestety, nie ma możliwości zadania Krajowej Informacji Podatkowej pytania w zakresie interpretacji przepisów prawa podatkowego z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Taką odpowiedź uzyskaliśmy w Ministerstwie Finansów. Resort podkreślił, że osoby zainteresowane uzyskaniem informacji na temat prawa podatkowego mogą skorzystać z informacji telefonicznej KIP lub wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.
Procedura wydawania indywidualnej interpretacji jest uregulowana przez Ordynację podatkową (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 z późn. zm.).
Zgodnie z nią to minister finansów wydaje na pisemny wniosek zainteresowanego, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretacja indywidualna). Wniosek o wydanie takiej interpretacji podlega opłacie w wysokości 40 zł.
Krajowa Informacja Podatkowa
Pod numerem 0-801 055 055 i dla sieci komórkowych 22 330 03 30 w godz. 7.00–18.00 podatnicy dzwoniący z całego kraju mogą uzyskać informacje z zakresu podatków. Informacja udzielana przez konsultantów KIP jest jednolita w skali kraju.