Kasyna gry będą musiały prowadzić specjalną ewidencję napiwków. Rejestr ten ma ułatwić kontrolę przychodów pracowników kasyn.
Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie sposobu ewidencjonowania napiwków w kasynach gry. Wynika z niego, że podmioty urządzające gry w kasynach będą miały obowiązek prowadzenia ewidencji napiwków.

Forma ewidencji

Projekt określa m.in. formę rejestru napiwków, dane. jakie powinien zawierać, zasady prowadzenia i przechowywania rejestru, jak również sposób dokonywania wpisów w rejestrze.
Ponadto wprowadza obowiązki dotyczące rejestru dla naczelnika urzędu celnego. Naczelnik urzędu celnego, właściwy ze względu na lokalizację kasyna gry, przed rozpoczęciem prowadzenia rejestru opatrzy przeszycie plombą, a na ostatniej stronie rejestru wpisze liczbę jego stron i złoży podpis. W dotychczas obowiązującym rozporządzeniu rejestr był poświadczany we właściwym ze względu na lokalizację kasyna gry urzędzie skarbowym.

Lepsza kontrola

Ewidencja napiwków ma na celu ułatwienie czynności kontrolnych związanych z weryfikacją zgodności deklaracji podatkowych składanych przez pracowników kasyn gry z faktycznie uzyskiwanymi przychodami z napiwków wypłacanych pracownikom kasyn.
Dodatkowo prowadzenie tej ewidencji ma przyczynić się do zapewnienia bardziej efektywnego nadzoru sprawowanego przez MF nad całością operacji dokonywanych w kasynach gry.
Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia są w zasadzie analogiczne do przepisów zawartych w rozporządzeniu ministra finansów z 3 czerwca 2003 r. w sprawie sposobu ewidencjonowania napiwków w kasynach gry, które przestanie obowiązywać.
Termin wejścia w życie nowego rozporządzenia zostanie wskazany po opublikowaniu w Dzienniku Ustaw nowelizacji ustawy o grach i zakładach wzajemnych wprowadzonej ustawą z 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej.
Ważne
Napiwki są przychodem podlegającym PIT, który trzeba wykazać w zeznaniu rocznym