statystyki

Limit kosztowy także przy produkcji reklam

autor: Mariusz Szulc10.09.2018, 19:00
Skoro więc wyprodukowane na zlecenie spółki filmy mają cel promocyjno-reklamowy, to wydatki na ten cel są limitowane.

Skoro więc wyprodukowane na zlecenie spółki filmy mają cel promocyjno-reklamowy, to wydatki na ten cel są limitowane.źródło: ShutterStock

Wydatków na spoty promocyjno-reklamowe nie można w całości zaliczać do kosztów podatkowych – wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Chodziło o spółkę z branży farmaceutycznej, która zlecała swojemu podmiotowi powiązanemu realizację filmów promocyjno-reklamowych (spoty telewizyjne, reklamy radiowe). Spółka nabywa odpłatnie prawa autorskie do gotowej produkcji. Chciała te wydatki zaliczać w pełni do kosztów podatkowych.

Podatnik twierdził, że nie dotyczy go ograniczenie z art. 15e ustawy o CIT, który limituje koszty m.in. usług reklamowych (nadwyżkę powyżej 3 mln zł można odliczyć jedynie do wysokości 5 proc. podatkowej EBITDA).


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane