statystyki

Akcja sprzedażowa to także pośrednictwo

autor: Patrycja Dudek28.05.2018, 07:25; Aktualizacja: 28.05.2018, 07:48
biznes, firma, urządzenia mobilne

Chodziło o przedsiębiorstwo, które zawarło umowę agencyjną z towarzystwem ubezpieczeniowym na świadczenie usług pośrednictwa ubezpieczeniowego.źródło: ShutterStock

Firma, która dzwoni do ludzi i namawia ich na spotkania z ubezpieczycielem, świadczy usługę zwolnioną z VAT – orzekł WSA w Warszawie.

Chodziło o przedsiębiorstwo, które zawarło umowę agencyjną z towarzystwem ubezpieczeniowym na świadczenie usług pośrednictwa ubezpieczeniowego. Spółka miała telefonować do potencjalnych klientów znajdujących się w bazie danych ubezpieczyciela i umawiać spotkanie z nim oraz przedstawiać podstawowe informacje o ofercie. Za każdy taki kontakt agent miał dostawać wynagrodzenie, przy czym prowizja miała zależeć od liczby potencjalnych klientów.

Firma uważała, że jej usługa jest zwolniona z podatku jako pośrednictwo w świadczeniu usług ubezpieczeniowych (art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy o VAT). Powołała się na ustawę o pośrednictwie ubezpieczeniowym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 2077 ze zm.), zgodnie z którą pośrednik m.in. pozyskuje klientów i wykonuje czynności przygotowawcze zmierzające do zawierania umów ubezpieczenia.


Pozostało jeszcze 48% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane