statystyki

NSA: Konkurs tylko wtedy, gdy jest zwycięzca

autor: Patrycja Dudek18.10.2017, 07:13; Aktualizacja: 18.10.2017, 11:55
Firma uważała, że zorganizowane przez nią przedsięwzięcie jest konkursem

Firma uważała, że zorganizowane przez nią przedsięwzięcie jest konkursemźródło: ShutterStock

 Jeśli nagrodę może otrzymać każdy, kto osiągnie określony pułap sprzedaży, to nie ma rywalizacji, która jest zasadniczym wymogiem konkursu – wynika z orzeczenia NSA.

Reklama


Spór w tej sprawie toczyła Mennica Polska zajmująca się sprzedażą złota, srebra i diamentów inwestycyjnych. Sprzedaż odbywa się m.in. za pośrednictwem partnerów. Chcąc zachęcić ich do zwiększenia sprzedaży, firma zorganizowała konkurs. Nagrodą była możliwość zakupu złota inwestycyjnego po obniżonej cenie, a mógł ją zdobyć każdy handlowiec, który w okresie 3 miesięcy osiągnął określony pułap sprzedaży.

Firma uważała, że zorganizowane przez nią przedsięwzięcie jest konkursem. W związku z tym wygrane przekazane zwycięzcom powinny być opodatkowane 10-proc. zryczałtowanym PIT, który firma byłaby zobowiązana odprowadzić do urzędu skarbowego.


Pozostało jeszcze 54% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama