statystyki

Fiskus weźmie opłatę też za skan

autor: Agnieszka Pokojska05.06.2017, 07:21; Aktualizacja: 05.06.2017, 08:31
dokumenty, urząd, archiwum

Ministerstwo Finansów wyliczyło, że przy sporządzaniu kopii elektronicznej organy ponoszą koszty eksploatacji urządzenia skanującego i pracy urzędnikaźródło: ShutterStock

 40 groszy będzie brał od podatnika urząd za każdą stronę zeskanowanego dokumentu z akt sprawy – wynika z projektu nowelizacji rozporządzenia.

Reklama


Dziś podatnik musi pokryć jedynie koszty sporządzenia przez urzędnika kopii papierowej lub odpisu dokumentów. Gdy dokument jest w formacie A4, jednostronne jego powielenie kosztuje 0,60 zł, a dwustronne 0,80 zł. W przypadku formatu A3 jest to odpowiednio 0,90 zł i 1,20 zł.

Przepisy natomiast w ogóle nie przewidują opłaty za skan. Tymczasem – jak tłumaczy Ministerstwo Finansów – urzędy udostępniają dokumenty z akt sprawy, sporządzając także kopie w formie elektronicznej. Resort postanowił więc uzupełnić katalog opłat. Wziął pod uwagę to, że sporządzenie skanu kosztuje mniej niż ksero. Nie wymaga bowiem nakładów związanych z eksploatacją tonera i zakupem papieru (stanowią one 40–50 proc. kosztów sporządzania kopii w formie papierowej).


Pozostało jeszcze 36% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama